Hjälp vad tiden går fort!

Nu är det bara en dag kvar i princip innan flytten, iaf om jag ska se till hur mycket tid jag har kvar på mig att förbereda allt kring det hela. Idag har jag haft en föreläsning om vävnadslära på förmiddagen, sen åkte jag hem, gjorde ett snabbt stopp på en järnhandel och köpte lite småplock inför flytten så som en ny toaborste, tavelkrokar, sandpapper för att putsa fläckarna som jag har spacklat. Väl hemma så satte jag direkt igång och började gå igenom vad som behövde göras.

Har blivit en hel del gjort, fönstrena är putsade på insidan, alla barnspärrar borttagna i köket, alla kökslådor packade, ett minimum av köksprylar som inte är packade, har tagit ner alla krokar och spikar från väggarna och putsat bort eventuella smutsfläckar på väggarna. Tagit ner dem sista tavlorna och trollungens wallies som suttit vid hans säng. Tog loss dem gamla värdelösa benen från min säng och la resormadrassen direkt på golvet för dem två sista nätterna. Gjorde rent bakom och mellan alla element med en elementborste som jag köpte på vägen hem, väldigt bra att ha även om dem kanske inte används så ofta.

Det har verkligen blivit en hel del gjort och det känns väldigt skönt. Ska snart ge mig iväg och hämta trollungen på dagis och sen sticka direkt till stödgruppen, blir nog att stanna och köpa något litet mellanmål till trollungen på vägen först, all vår frukt är slut här hemma och känns lite meningslöst att handla hem innan flytten.

Efter stödgruppen så ska trollungen direkt i säng, sen ska jag prata med hans farmor och göra upp inför morgondagen, om vilken tid vi ska mötas och vad som kan behöva packas med till trollungen.

Imorgon så blir det besiktning av lägenheten och sen är det bara att städa och packa allt som går innan det är dags att åka och lämna över trollungen till hans farmor så imorgon blir det inte någon direkt lugn stund men hoppas ha hunnit klart med allt innan jag måste åka iväg med trollungen för då kan jag ägna resten av eftermiddagen/ kvällen åt att plugga.

Nej, nu beger jag mig av. Kommer kanske inte hinna skriva mer innan flytten men det lär märkas.

Love/ Bodacious L

Ps. För bilder från flytten så kan jag redan nu säga att dem bara hamnar på facebook när jag väl har landat i nya lägenheten så att säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0