Flytten närmar sig med stormsteg

Hjälp alltså, det här är sista veckan i lägenheten, på måndag kommer jag bo i stora fina nya lägenheten, trollungen kommer ha sitt egna rum med myshörna, leksaker och allt och jag kommer ha en balkong (som iofs är rätt snötäckt men ändå) och ett eget litet hörn i vardagsrummet som är mitt. Mest av allt längtar jag nog efter matplatsen som är separat från vardagsrummet! Sen stora fina badrummet förstås. Längtar nog efter hela lägenheten!!!!

Sitter här hemma och pluggar just nu, läser på om cellen och DNA, ska snart gå och hämta trollungen på dagis. Imorgon blir det samma visa, föreläsning på förmiddagen och självstudier på eftermiddagen, onsdag har jag självstudier hemma hela dagen och torsdag är det föreläsning på förmiddagen och sen börjar nya stödgruppen på torsdag kväll så jag kommer ha en hel del att stå i innan fredag.

Fredag kommer vara ägnad åt städning, städning och ja åter lite städning samt packning. Kommer nog göra några pauser från pluggandet av och till under onsdagen redan för avfrostning av frysen och putsa insidan av fönstrena. Sen på fredag eftermiddag ska jag ta trollungen till sin farmor så dem får en helg ihop och trollungen slipper vara med i flyttkaoset.

Lördagen kommer vara full rulle, vi har hyrt bil mellan 12.30-16.30 och när vi hämtar hyrbilen så ska allt vara redo att bäras ut, taklampor ska vara nedplockade och ja alla prylar ska iväg helt enkelt. Får hjälp av underbara lillebror och två av hans stora starka killkompisar, toppen verkligen. Som tack ska dem få pizza och öl är min tanke!

Nej, åter till böckerna ett tag till innan jag måste gå.

Love/ Bodacious L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0