En tur till Jysk

Dagen började med några timmars föreläsning med det sista om cellen och sedan avslutade vi med en kort genomgång av genetik och mutationer. Väldigt intressant, jag är så glad för att vi har en bra föreläsare, hon gör saker så enkla att förstå! Efter föreläsningen åkte jag hem för att få lite saker uträttade, fick sällskap på t-banan av en kurskamrat som jag snart kommer bo rätt så nära, hon är väldigt trevlig och också ensam mamma men till en äldre flicka.

När jag kom hem så ordnade jag med lite mail och så, hade fått ett samtal från skatteverket om trollungens folkbokföring, nu är den iaf ordnad så från och med lördag är både jag och sonen folkbokförda i nya lägenheten. Sen tog jag och gav mig av till Jysk. På inköpslistan stod först och främst bambupersienner till alla fönster utom det vid matplatsen, sen antihalk-figurer till badkaret och en brödkorg. Men det blev lite mer än så, givetvis :-P

Kom därifrån med dem fem persiennerna, två långa gångmattor (en till hallen och en till köket) och en matchande dörrmatta. Sen fyra stolsdynor till matplatsen, en pall till trollungen att ha i badrummet när han tvättar händerna och så, ett duschdrapperi, brödkorgen, en sån där bra hängare för strumpor när man ska torka dem och antihalkfigurer i form av gröna fiskar, kommer bli fint. Kanske har jag missat något litet men det där är iaf merparten. Bambupersiennerna kommer bli jättebra, dem är svarta så dem kommer kunna stänga ute det mesta ljuset när man behöver det.

Längtar verkligen till nya lägenheten, nu är det vara fyra dagar kvar!

Imorgon är det plugga muskler och skelett som gäller, sen ska jag även se till att frosta av frysen, putsa fönstrena och försöka få någon mer kartong packad. Det är som sagt bara fyra dagar kvar.

Love/ Bodacious L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0