Bara tre dagar kvar, bara tre dagar kvar..

Som rubriken lyder så är det bara tre dagar kvar nu och det fungerar även som mitt mantra just nu, är så less på allt kaos men samtidigt så går det ju framåt. Idag har jag frostat av och gjort rent frysen, gjort rent kylen och dragit fram hela kylskåpet och gjort rent, sen har jag torkat av alla skåp in- och utvändigt bortsett från dem skåp som inte är tomma än men det är bara två stycken. Men resterande av köket tar jag på lördag förmiddag. Har även lyckats göra rent väggarna i hallen från alla skrapmärken som blir av skor och så, nu är väggen vit igen =)

En mindre rolig bit på dagen var upptäckten av att köksavloppet var igenproppat, trots att jag redan gjort rent vattenlåset och allt. Ringde hyresvärden men fastighetsskötaren kom aldrig och avloppet stod ju still, f*n så irriterande, fick till slut ringa jouren men när jouren väl dök upp var det snabbt avhjälpt. Trollungen var väldigt nyfiken och förtjust i att spana på vad som hände, som tur var rörmokaren en förstående person så trollungen kunde få kika och spana lite utan att det var ett problem.

När avloppet var åtgärdat så ringde killen som skulle leverera min nya sängstomme (hittade den på blocket för 500kr, som hittat). Han var dessutom snäll nog att köra hem sängen åt mig utan extra kostnad, toppen ju! Ska bli kul att få en riktig säng istället för att bara ha en madrass med ben på. Sen att det här är en sån typ av säng som jag vill ha gör det ännu bättre. Jag avskyr träsängar, tråkiga fula furusängar.. bad memories minst sagt! Men en järnsäng i svart är såå snyggt, se själva:

 

Jag längtar såå mycket till lördag kväll när allt är på plats i lägenheten och jag har kunnat ställa iordning trollungens rum, fått min säng på plats, alla nya fina persienner är på plats, lampor och sånt. Sen är det bara att packa upp, packa upp och packa upp tills allt är på plats. Sen hämta hem trollungen från hans farmor på söndag, så tidigt jag bara kan för jag vill hinna ge honom tid i nya hemmet innan det är dags att sova för natten, är ju ändå en rätt stor omställning för honom.

 

Nej, nu ska jag titta klart på Grey´s anatomy och sen blir det sängen, imorgon är det föreläsning på förmiddagen, sen självstudier efter lunch och till kvällen är det dags för nya stödgruppen. Ska bli kul och intressant att lära känna dem nya mammorna!

 

Love/ Bodacious L

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0