Äntligen!

Flytten är avklarad och trots ett stort manfall pga sjukdom och ryggskott så fixade vi det hela. Blev att mamma och pappa fick rycka in och hjälpa till, tyvärr så fick mamma ont i knät halvvägs igenom, vi vet inte vad som hände, får se hur hon mår imorgon, känns så typiskt!

Men bortsett från det stora olycksmomentet vad gällde själva flytthjälpen så gick flytten som smort, vi tömde gamla lägenheten och fyllde nya lägenheten på tre timmar! Två timmar att tömma, en timme att lasta in i nya. Så hyrbilen var tillbaka på Statoil med nästan en halvtimme kvar av hyrtiden.

Nu sitter jag här, halv två på natten och har nu gjort allt som går att göra utan att väsnas och störa grannarna. Sängen ropar på mig kan jag lova, skönt att jag hunnit ta en dusch för kände mig inte alls fräsch innan dess, var nog den skönaste duschen på länge!

Imorgon ska jag hämta hem trollungen från sin farmor, blir att åka hemifrån kvart över elva, innan dess hoppas jag ha hunnit plocka ner allt skräp och dem tomma kartongerna i förrådet så dem är borta när vi kommer hem.

Det som i övrigt är kvar att ordna är att sätta upp persienner, gardiner, takfläkten, tavlor och att sen skaffa hem en bokhylla till vardagsrummet så dem sista sakerna som just nu är i banankartongerna under min säng kan få komma upp ur kartongerna men det är ju ingen brådska.

Nej, nu stupar jag i säng! Återkommer när jag vaknat från zombieland :-P

Love/ Bodacious L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0