Påbörjat flyttpackningen

Ja, någon gång måste jag ju börja och idag blev den dagen helt enkelt. Tog upp två kartonger från förrådet som jag behövde gå igenom och sen hade jag även en kartong under min säng så dem har jag nu gått igenom och rensat, fick hem 9 stycken riktiga flyttkartonger av min bror så det är ju lika bra att köra på. Jag måste ha ALLT packat innan flyttlasset ska börja gå lördagen den 6:e mars. Ska ju dessutom hinna med flyttstädningen så ju mer jag har packat klart innan flytthelgen desto snabbare och enklare går städningen. Pratade med mamma idag och hon sa att hon och pappa skulle försöka komma in någon kväll här snart och hjälpa mig att få bort allt skräp från mitt förråd, för sen är det ju bara att packa några kartonger per kväll och därefter bära ner dem i förrådet så slipper vi ha kartonger i hela lägenheten mer än nödvändigt. Det är ju relativt kort tid men samtidigt så klarade vi av att packa ihop alla mina saker och bära ner alla möbler och prylar i ett släp på fem timmar när jag flyttade ifrån sonens pappa, han hade ju inte lyft ett finger innan vi kom dit och skulle hämta sakerna så den här flytten lär bli skitenkel i jämförelse!

Det som är skönt är att det nog kommer bli ganska snabbt avklarat när vi väl kör igång på flyttdagen, för den här gången är det ju ingen stor hörnsoffa eller såna möbler som är jobbiga. Dem största och tyngsta sakerna är ju iofs fortfarande soffan men den här gången en lite mindre 2,5-sitssoffa och sen min 140-säng, därefter så är det mesta i rimlig storlek och lätt utburna. Iofs så går flyttlasset från en lägenhet bara fyra trappsteg upp till en lägenhet på 1,5 trappa upp, iofs första våningen då dem första lägenheterna är bara en halvtrappa upp och därmed bottenvåning enligt min nya hyresvärd men ändå.

Trollungen kommer spendera flytthelgen med sin farmor så han behöver inte vara med i allt kaos, jag kommer göra allt för att ställa i ordning hans rum till 100% innan han kommer hem igen på söndagen, på så vis behöver det inte bli så mycket kaos för honom även om det så klart inte går att ha packat upp allt innan helgen är över, inte om jag ska göra det organiserat och snyggt samtidigt. Hellre sakerna i ordning i kartongerna än i kaos på hyllor och i skåp är mitt motto!

Nej, nu ska jag se till att få trollungen i säng och sen se om jag inte kan lyckas packa ihop en kartong eller två till, måste packa väskan för skolan imorgon och organisera lite bland mina papper.

Love/ Bodacious L

Kommentarer
Postat av: Emelie

Lycka till med flyttpackningen vännen! Jag kommer o hälsar på i er nya lya oxå, var så säker :) Kramar

2010-02-15 @ 15:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0