Åh underbart, lägenhetsbyte 90% klart

Ja, om jag ska dra till med en procentuell uppskattning på hur långt vi kommit så är det nog 90% klart, min tilltänkta hyresvärd säger ja och min gamla hyresvärd har inte några protester, så det är bara en fråga om dem sista praktiska detaljerna. Underbart, 16 kvm större och 800 kr billigare i månaden, en balkong, eget rum till trollungen och matplats som inte är i vardagsrummet samt ett badrum som har golvyta och plats för både tvättkorg och förvaring, rena lyxen!!

Har dessutom fått erbjudande om en familjedaghemsplats åt trollungen på nya orten, har pratat med dagmamman och hon verkar väldigt vettig, ska åka och hälsa på hos henne på tisdag så jag kan få en bättre uppfattning om allt, se lokaler och träffa dem andra barnen. Känns väldigt skönt, speciellt då trollungens dagis är ett totalt kaos, är bara så tacksam för att jag har en trygg och tålig son som inte tar någon skada av deras trassel på dagiset.

Imorgon är det dags för examination nummer två, sen är det helg!! Får se vad det blir att göra i helgen, har inga planer alls och det känns skönt. Nästa vecka är det mycket grupparbete, sen lite vaccinationer som skolan betalar åt oss så vi går säkra på praktikerna sen.

Måste se till att friska upp mitt minne på grundläggande matematik, huvudräkning och så, måste ha allt klart för mig inför höstterminen och kursen i läkemedelsräkning. Så det kommer bli mitt pågående projekt närmsta veckorna ihop med vanliga studierna. Tänker inte riskera något med min utbildning, det här är vad jag längtat efter i flera år, nog tusan ska jag då lyckas också =)

Love/ Bodacious L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0